Cu siguranță v-ați plimbat pe Blvd. Lascăr Catargiu care leagă Piața Romană de Piața Victoriei, admirând clădirile interbelice. Dar multe din acestea, ascund o istorie frumoasă care merită aflată.
Astăzi, ne oprim la nr. 27 al bulevardului, mai exact la Zenya Atelier și să vedem ce ne dezvăluie Andreea Popescu (cea care a înființat acest concept) și cum ne convinge că frumosul merită să fie apreciat!
Vizita a început cu turul showroom-ului, un spațiu în jur de 135 mp, găzduit la parterul unei clădiri eclectice, construite în anul 1932.
Apartamentul de la parter în care se află acum Zenya Atelier, a fost cumpărat de la stat în anii ’80 de familia Grecu, o familie de medici, care au locuit în apartament până acum 8-10 ani, când a murit proprietarul, iar soția s-a retras în alt apartament în zona de N-V a capitalei. De atunci, apartamentul a mai fost închiriat unui bistro, după care Zenya Atelier a închiriat locul în luna octombrie în anul 2013. În cele din urmă, au urmat ample operațiuni de renovare care au durat aproximativ 2,5 luni. Andreea mi-a dezvăluit că: „Ceea ce am apreciat la acest loc superb, a fost faptul că s-au păstrat toate elementele originale aflate în locație la momentul semnării contractului de chirie – tâmplăria exterioară și interioară, parchet, gresie, cada de baie originală, glazvantul cu cristal din master bedroom și oglinzile de cristal înserate în ușile de interior. Până și stucăturile exterioare au fost restaurate”.
În timp ce îmi prezenta showroom-ul, Andreea a început să-mi povestească despre conceptul Zenya:
„…este o afacere de familie în primul rând. Și este o pasiune ținută ascunsă multă vreme căreia nu i-am dat șanse până când nu am realizat cu adevărat că altceva nu doresc să fac. Cu o formare profesională complexă, anterioară așezării pe acest drum, sunt recunoscătoare pentru toate experiențele ce ne-au adus aici, mai maturi, mai asumați, mai pregătiți pentru ceea ce urma, și anume o piață învolburată, total atipică, însă atât de frumoasă și de neaosă.
Am avut de la bun început dorința și încrederea în puterea noastră de a lucra pe mai multe planuri în același timp. Astfel că, am pornit la drum cu un business bicefal, compus din multibrand și monobrand, mai exact aducerea sub același nume a mai multor designeri români din sfera îmbrăcămintei și accesoriilor pentru femei, dar și a dezvoltării propriului brand care, acum 7 ani, era abia la început de drum.
Inițial, am dorit să oferim clientelor noastre o gamă variată de produse cu funcții dintre cele mai diferite – haine și accesorii casual, sport, office, cocktail și evening. Însă, piața a fost cea care ne-a îndrumat încet, dar sigur pașii către zona de evening și bridal. În momentul în care am înțeles că nu putem concura în realitate cu marile concerne, deja bine înrădăcinate și pe piața noastră pe parte de casual și chiar sport, ne-am îndreptat către zonele mai bine cunoscute și cerute de către clienta locală – made-to-measure și evening, urmând imediat zona de bridal.
Deși, înclinația mea a fost întotdeauna realizarea sacourilor și a paltoanelor, am fost cucerită de tipologia – clientă-mireasă, această îndragosteală transformându-se rapid în pasiunea pentru realizarea de rochii de mireasă.”
„Totul a pornit cu o echipă formată din 18 designeri. Nu pot să povestesc ce însemna acest lucru în termeni de gestiunea conturilor pentru o echipă formată inițial din 2 oameni ????– varianta locală a lui David și Goliath.
Pe parcurs ne-am cizelat oferta, am ajustat-o la cerere, am crescut echipa și ne-am echilibrat, astfel încât să putem face față cererii în creștere din partea clientelor, care apreciază frumosul, calitatea, înțeleg pe deplin conceptul de slow-fashion și îl îmbrățisează cu toată inima.
Dacă la început aveam o singură ofertă pe zona de rochii de mirese, acum lucrăm cu 5 designeri, iar noi la rândul nostru lucrăm deja la a patra colecție de rochii de mireasă. Tot la cererea publicului, am adus în echipă și un nou brand dedicat costumelor și accesoriilor de mire, RICCIO, pentru că am sesizat cât de necesar este în aceste vremuri extrem de solicitante să gasești cât mai multe produse într-un singur loc.
În acest moment pregătim din nou mărirea echipei la pachet de această dată și cu mărirea familiei noastre, prilej de bucurie și nerăbdare pentru cele ce se vor întampla în perioada următoare. Avem cereri în străinatate pentru export și vom pregăti un department dedicat acestei activități, în vreme ce pe zona de showroom în București, avem nevoie de oameni suplimentari pentru a face față cererii.”
Și dacă ați sta acum în fața Andreei v-ați da seama cu cât entuziasm povestește despre ceea ce face, despre trecutul plin de provocări și viitorul ce este plin de surprize. Recunosc, pe mine această discuție m-a inspirat!
Nu am putut să nu o întreb: cine sunt designerii cu care colaborează acum și, chiar dacă lista e lungă, fiecare își merită aprecierile: pe parte de rochii de mirese – Andreea Mușat, Dima Atelier, Florina Ivașcu, Maia Ratiu, Simona Semen alături de propriul brand; pe zona de cocktail și smart casual îi avem pe: Andreea Tincu, Efemere, Florentina Giol, Maia Ratiu. Pe zona de accesorii, Andreea Tincu, Efemere, Hannami, Joomay, Magnolia Atelier, Margaux, Marie Nouvelle, Otilia Flonta. Iar de la 1 mai, tot aici in showroom puteți descoperi noul brand RICCIO, 100% românesc de costume pentru barbati, bespoke și made-to-measure.
Acum că tot ați aflat povestea brandului Zenya, vă invit să-l descoperiți și voi online pe zenya.ro sau în showroom-ul din minunata clădire de pe Blvd. Lascar Catargiu nr. 27.