Te-ai gândit vreodată că multe magazine pe care le știi apelează la multe trucuri de design, decor, miros sau muzică pentru a te atrage ca să cumperi?
Hai să-ți povestesc care este adevărul și ce fac marii retaileri ca să intri în magazinele lor:
În primul rând, ne axăm pe vitrine, care trebuie să fie foarte atrăgătoare, iluminate corect și în ele trebuie expuse produsele în așa mod ca să atragi clientul. După aceea, când intri într-un magazin trebuie să pui accent pe produs, asta înseamnă că mediul înconjurător trebuie să fie cât mai neutru ca să scoți în evidență produsele. Iluminatul trebuie să fie cât mai neutru, evitați lumina rece sau foarte caldă deoarece aceasta schimbă culoarea produsului.
Trebuie să înțelegi care este publicul tău și să te adaptezi lui, iar pentru asta trebuie să aplici trucuri adecvate ca să cumperi mai mult. Unii beneficiari greșesc când amenajează spațiul, pentru că ei se adresează unui client de la mediu în sus și amenajează un spațiul ca fiind de lux. Atunci, clientul e respins, se sperie pentru că va crede că prețurile sunt foarte mari. Tu trebuie să știi care este clientul tău.
Dacă ești nou într-un magazin care este foarte colorat sau neorganizat, te respinge. Un punct foarte important în amenajarea magazinului este traseul. Tu intri și ești direcționat prin lumini, prin culori, prin alei create din standuri, ca să ajungi anume la produsul pe care vrea să îl vândă producătorul sau vânzătorul. De exemplu, avem o carne pe care vrem să o vindem acum de Sărbători, ce facem? un merchandising atrăgător va atrage atenția cumpărătorului: punem lângă câteva legume, verdeață, un platou din lemn sau ardezie și cu siguranță vânzările vor crește.
Dacă de exemplu intri într-un magazin de panificație, dar nu există o bucătărie internă (nu se face în fața clientului), cu siguranță ați observat că mirosul de panificație există și este chiar destul de accentuat. Care este explicația? Acum există trucuri care se folosesc pentru a atrage clientul. Un parfum cu miros de pâine, cu vanilie, cu cozonac, dacă dorești, orice, pentru orice anotimp.
Însă ce fac marile branduri? Folosesc un anumit parfum cu un anumit miros pentru ca să se întipărească în mintea clientului că acel miros coincide cu imaginea firmei lor. Ați observat că magazinele brandurilor mari sunt amenajate după un anumit catalog (brandbook) și indiferent de țară, acest magazin arată la fel, iar când treci prin fața magazinului deja te atrage mirosul și știi de unde e.
Nu uităm și de muzică și aceasta atrage clientul în orice parte a lumii te afli. Magazinele prea colorate sau unde muzica bubuie din boxe bulversează clientul. Dar atunci când am umplut coșul de cumpărături în câteva minute cu nesaț e foarte posibil să fie din cauza ambientului realizat special pentru asta.
Articol video: Trucurile magazinelor ca să cumperi mai mult. Parfum de cozonac și culori neutre, apărut pe site-ul libertatea.ro