Mulți dintre voi deja ați auzit despre brandul MINDTHEGAP, dar puțini cunoașteți povestea din spatele celor 2 prieteni Victor Șerban și Ștefan Ormenișan, care au dezvoltat o afacere în Târgul Mureș extinsă pe plan internațional.
Povestea lor ”este una destul de complexă”, cum o spun chiar ei pentru că au început afacerea ca fiind producători de decorațiuni de perete, mai exact tablouri pe canvas și postere, pe care le furnizau altor branduri mari din Europa, cum ar fi NEXT HOME, MADE.com sau Eichholtz. ”Eram căutați de mai multe branduri mari din piața de Home Deco pentru calitățile noastre de design, dar și pentru că puteam pune în practică ideile în propria fabrică unde, mai apoi, realizam în serie produsele alese. Practic, de la noi din fabrică plecau serii de tablouri pe pânză și tablouri înrămate cu etichete ale brand-urilor pentru care lucram, fără ca cineva să știe că ele erau realizate 100% la Târgu-Mureș.”
Dar după câțiva ani și-au dat seamă că a venit momentul să înceapă o nouă etapă profesională, cea de a crea propriul brand. Deși, la început, le-a fost teamă de a reunța la colaborările pe care le-au dezvoltat de-a lungul anilor, dar cu mult curaj și inițiativă au riscat, iar rezultatul este – succesul de care se bucură azi pe piața românească, dar și pe plan internațional.
”Momentul zero a fost imediat după votul Brexit din UK unde aveam o piață puternică și atunci. La două sau trei luni după votul englezilor, am decis să renunțăm la colaborarile de tip private label și să înființăm brandul nostru. Așa s-a născut MINDTHEGAP și prima colecție de tapet editată sub acest nume. Ca de altfel și primul premiu, cel de la ELLE DECORATION România pentru cel mai bun produs de design românesc, care a venit la două luni mai târziu.” ne povestește Victor.
Se definesc ca un brand universal și atemporal. ”Suntem inspirați de tot ce ne înconjoară, în primul rând de pasiunile și plăcerile fiecăruia dintre noi, de tot ce apreciem ca valori universale ale ființei umane. Credem în micile detalii care le vedem în feicare zi însă poate nu le conștientizăm sau de emoțiile pe care le percepem în mod diferit și totuși le percem cu toții. Credem în unitatea prin diversitate și suntem îndrăgostiți de imaginația omului în cel mai pur mod. Dacă vei face o încursiune în colecțiile noastre vei descoperi o variatate mare de povești și surse de inspirație care au legătura cu arhitectură, muzică, artă în general, dar și cu sportul, cultura Pop sau artă culinară”, ne dezvăluie Ștefan, mintea creativă din spatele brandului.
Produsele lor se fabrică în Europa. ”Nu importăm nimic din China, nu vrem să facem parte din lume care produce în același loc și doar își schimbă logo-urile pe produse. Încercăm să fim autentici atât ca design, cât și ca produse chiar dacă, desigur, ne inspirăm și noi de la alte brand-uri consacrate. Ca să îți dau un exemplu, recent am lansat prima colecție de textile care se numește Vintage Linens și care este produsă în Anglia. Ei bine, suntem printre puținii care oferă chiar 100% in natural și nu mix-uri de in cu alte fibre așa cum o fac marea majoritate a producătorilor și care mai apoi le vând sub numele de “natural linens”.”
Citește și despre Dare to Rug un brand plin de curaj, creativitate și implicare
Iar dacă vorbim despre proiectele lor, sunt peste tot în lume. Produsele sunt cumpărate atât de clienții finali, dar și de designeri. Au lucrat cu rețele mari de magazine gen Abercrombie&Fitch sau Ted Baker London, dar și cu multe hoteluri boutique sau proiecte rezidențiale luxoase gen castele din Franța și Anglia unde s-au instalat tapete MINDTHEGAP. Iar acum au în derulare două proiecte pentru seriale realizate de BBC și o casă de producție din Berlin pentru Netflix.
Sincer, povestea lor m-a inspirat și sper să vă inspire și pe voi, pentru că avem în țară mulți oameni talentați care merită toată atenția noastră!
Produsele lor se vând în peste 50 de țări, iar în România se pot achiziționa prin mai mulți parteneri (vezi lista completă aici) și de pe site-ul oficial www.mindtheg.com