Pentru designeri: Care sunt beneficiile consulanței de design interior

by

Dacă în articolul „ De ce se plătește consultanța unui designer de interior și cât costă aceasta?” am descris pe scurt fiecare tip de consultație și costul acesteia, astăzi mi-am propus să-i provoc și pe designeri să ofere acest serviciu!

Da da, nu toți designerii sunt dispuși să piardă timpul cu astfel de serviciu, ca o consultație unică (preliminară și asta din motivul că mulți clienți vin cu așteptări prea mari și cred că vor primi  tot proiectul după doar o oră de discuții. Pur și simplu, acest gen de clienți nu intenționează să facă un proiect complet, dar consideră că pot lua de ici colo cele mai bune soluții.

Dacă un client vine pentru o consultație cu privire la completarea decorului casei deja mobilate, poate chiar amenajate integral, dar rezultatul actual este departe de cel dorit, designerul nu va avea unde să-și mai expună ideile și conceptul. Va fi nevoit doar să corecteze greșelile voastre sau a altor specialiști (dacă ați lucrat cu ei înainte). Știm foarte bine că cel mai mult nu ne place să rezolvăm greșelile altora. Și atunci, nu trebuie să ne mire de ce designerii refuză să vă ajute în acest caz.

Un proiect complet înseamnă multă muncă și responsabilitate, dar în același timp o nouă provocare pentru designer și încă un proiect în portofoliu care îl reprezintă. Prin urmare, designerii se gândesc în felul următor: „dacă în fiecare zi voi fi nevoit să dau doar sfaturi și soluții clienților, cum să combine draperiile cu tapetul sau covorul cu fotoliile, toată energia mea se va concentra aici și nu voi mai avea timp să mă documentez, să caut idei și să creez noi concepte pentru proiecte mari și foarte importante.”

Cu toate acestea, există o mulțime de argumente pentru a oferi și acest tip de serviciu, cum ar fi consultațiile:

  1. Chiar și în birourile mari de arhitectură sau design interior există perioade mai puțin aglomerate. Iar câteva ore de lucru și un designer liber cu siguranță se va găsi acolo ca să-l poată ajuta și pe un astfel de client. Aceasta poate fi o oportunitate de viitor, nu știi niciodată cum un client fericit se va întoarce înapoi să-i faceți un proiect mare sau să vă recomande mai departe;
  2. Aceasta este o categorie suplimentară de clienți, care vă va extinde categoria de servicii și vă va oferi venituri suplimentare pentru acoperirea cheltuielilor curente;
  3. În cazul în care consultația se rezumă doar la alegerea decorului sau a unor accesorii atunci aceasta reprezintă o nouă oportunitate de a primi un bonus de la furnizorii sau partenerii voștri că le-ați făcut o nouă recomandare;
  4. Acesta este un antrenament excelent pentru designer – trebuie să găsească soluții bune în timp scurt;
  5. Vă ridicați propriul nivel de expertiză și deveniți un psiholog mai bun cu clienții – învățați mai bine nevoile acestora și să-i “citiți” încă de la prima discuție. Iar în timp, puteți remedia greșelile din timpul lucrărilor fără să căutați soluții noi pentru că veți căpăta multă experiență (iar toate aceste situații o să vă pară foarte familiare);
  6. Iar cel mai important este că un astfel de serviciu îi face pe oamenii în masă să se „reeduce” și să-și schimbe spre bine atitudinea față de această sferă de activitate. Doar imaginați-vă cât de mult va crește autoritatea designerului, dacă unei persoane chinuite și disperate i se va arăta o soluție simplă și în același timp originală! Veți deveni un fel de Salvator!

Așadar, fac apel către colegii mei de breaslă: Haideți să îmbunătățim viața oamenilor (celor care sunt deschiși) si să includem în lista serviciilor noastre și partea de consultație de design interior!

Nu sunt comentarii încă.

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *