Ce trebuie să știm înainte de a amenaja o locație horeca!
Acum două săptămâni i-am vizitat pe colegii și colaboratorii noștri de la Evo Horeca, cu care am discutăm pe larg despre tot ce înseamnă domeniul HoReCa în România, trenduri și bugete.
Se știe că Alin (manager Evo Horeca) și cu mine vorbim destul de mult, așa că interviul l-am stabilit încă de dimineață la o cafea 🙂 ca să fim eficienți.
Iar cine nu știe ce face Evo Horeca, vă explic imediat:
Evo Horeca, este o afacere de familie, care în acești 15 ani a ajuns la un portofoliu de peste 3000 de spații amenajate și peste 100.000 variante de produse pe care le puteți cumpăra de aici. Iar ceea ce îi reprezintă este stabilitatea, flexibilitatea și încrederea câștigată față de client. Iar ceea ce mă bucură și pe mine, ca designer, este că pun accent și încurajează colaborarea dintre client-furnizor-designer, de aceea avem atât de multe proiecte lucrate împreună (puteți să vă convingeți dacă intrați pe portofoliul Creativ Interior).
Iar acum să trecem direct la subiectele pe care le-am abordar. Răspunsurile le găsiți în video-ul de mai sus.
- Ce înseamnă HoReCa și care este diferența dintre perceperea acestui domeniu în străinătate față de România?
- Cum a evoluat piața HoReCa din România în ultimii 15 ani (de când s-a înființat și compania Evo Horeca)?
- Cine sunt clienții HoReCa?
- Care este diferența dintre domeniul rezidențial față de Horeca? Și de ce este atât de mare presiunea atunci când te-ai decis să deschizi un nou spațiu HoReCa?
- Cum alegem mobilierul pentru amenajările HoReCa?
- Cât de important este conceptul pentru un spațiu HoReCa? Și care sunt provocările tuturor implicați în proiect (beneficiar, furnizori, designer, constructori etc)?
- Cât te costă să faci o amenajare HoReCa? Nu am putut să nu fac o notă la această întrebare: În timp s-au creat câteva statistici (în funcție de cererea pe piață din ultimii ani) care ne ajută să facem un estimat pentru bugetul REALIST al unei amenajări (care se calculează de obicei pe mp). Dar prețurile diferă foarte mult în funcție de stilul ales, calitatea materialelor, pe ce termen se învestește, ce echipamente vor exista aici etc.
- Care sunt termenele estimative pentru a deschide o nouă locație HoReCa? Și aceste termene foarte mult depind de cât de personalizat va fi proiectul: cu cât avem mai multe produse personalizate, cu atât timpul de implementare va crește.
Cu siguranță interviul dat o să vă lămurească în multe privințe dacă ați început să vă documentați despre acest domeniu vast, aflat într-o mare expansiune pe piața noastră națională.
Ca o concluzie: Astăzi o locație HoReCa nu mai este un simplu loc de a ieși la masă sau a te caza oriunde ar fi, dar a ajuns să fie un spațiu în care oamenii vor să trăiască o experiență! De aceea și investiția pentru a crea un astfel de spațiu trebuie să fie justificat.
Dacă sunteți interesat să aflați mai multe detalii sau aveți întrebări, ne puteți contacta pe mail: contact@thefamousdesign.ro sau evohoreca@gmail.com
Video realizat de Spune-DA