Articol dedicat cuplurilor care nu ajung la un numitor comun asupra viitoarei amenajări!

Este chiar un subiect foarte serios. Nu glumesc! Știți câte cazuri am auzit că o simplă renovare duce la certuri și neînțelegi? Deși, logic, lucrurile ar trebui să fie invers – cei doi îndrăgostiți să coopereze, să se implice reciproc și să traiască fericiți până la adânci bătrânețe în oaza pe care și-au creat-o.
În realitate, logica nu funcționează chiar așa și asta vă confirm din experiența personală cu clienții, și anume cu cuplurile tinere, aflate la prima lor mutare împreună într-o locuință nouă și la primul șantier. Nu de puține ori, am avut clienți care nici măcar nu discutau acasă împreună și primeam feedback doar de la o persoană (de cele mai multe ori de la cliente, așa cum domnii lăsau pe mâna soțiilor/iubitelor să facă ce vor), iar fnalul nu era cel mai fericit, așa cum gusturile nu coincideau. A fost nevoie să schimb tactica de lucru 🙂 Ce am făcut? I-am pus condiția să conlucreze împreună, să-și facă timp să discute și să afle preferințele partenerilor, adică “am devenit un mic agent matrimonial” care îi ajuta pe clienți să se descopere. Să știți că a funcționat! Am reușit să evit mai multe certuri și chiar unul din cazurile mele extreme, un divorț. Până la urmă, o renovare e doar o etapă a vieții sub formă de un test al relației pe care trebuie să-l luați ca atare.
Să revenim. Vreau mai jos să vă dau câteva sfaturi cum să ajungeți la o soluție sigură pentru viitorul vostru proiect de amenajare.
Designerul nu trebuie utilizat ca factorul de decizie
Desigur, o a treia părere contează, dar nu este corect să apelați la un specialist doar ca să vă rezolve contradicțiile. În primul rând, designerul este un profesionist în domeniul lui, dar nu un agent matrimonial (exact ce ziceam mai sus, dar mi-am asumat în acel caz), de aceea înainte de a apela la serviciile acestuia, consulați-vă între voi, aflați nevoile voastre în parte și cele comune, dorințele, plăcerile etc. Și doar apoi puteți cere sfatul, consultanța sau chiar ajutorul de a face un proiect complet cu designerul.
Distribuirea corectă a zonelor
Cea mai ușoară modalitate de a ajunge la un acord în proiectarea casei este de a împărți spațiile. Iar această zonificare se referă la personalizarea acelui spațiu în funcție de persoana care îl va folosi. De exemplu, dacă soțul iubește să gătească, atunci bucătăria va fi amenajată după cerințele acestuia. În schimb, dacă soția este cea care își petrece mai mult timp la baie, și aici nu mă refer doar la igiena uzuală, ci mai degrabă la diverse ritualuri cosmetice, atunci această cameră va fi personalizată în funcție de nevoile doamnei. Și lista poate continua. Vă asigur că acest mod simplu ajută la evitarea multor conflicte.
Evită compromisul, caută alternativa
În situații extreme, când negocierile dintre soți se află într-un impas, iar numitorul comun nu este încă găsit, încercați să evitați compromisul și clarificarea relației, ci din contra, vă recomand să căutați o alternativă – cea de-a treia opțiune, de multe ori este și salvarea. Un exemplu simplu: dacă soția adoră stilul clasic, iar soțul votează pentru stilul minimalist, soluția în acest caz să se opteze pentru un stil contempora, chiar eclectic, important mixul stilurilor să fie unul armonic.
În domeniul designului de interior există mii de variante de materiale, soluții, tendințe și culori, de aceea n-ar fi imposibil să găsiți ceva care să vă placă la amândoi. De aceea, comunicați, împărtășiți-vă părerile și creați-vă un mediu constructiv. Nu uitați, comunicarea este cheia unei relații fericite!
Articol scris pentru revista Forbes Life nr 79
Sursa poză: www.ciaracabinetdesigns.com