Poveștile marilor branduri de ceramică din Italia
La început de iunie am fost invitată într-o excursie de studiu în nordul Italiei (zona Modena), organizată de Piastrelle, să vedem în timp real cum unele finisaje și materiale prind viață și ce tehnologie se folosesc la materializarea acestora.
Acele 5 zile pe care le-am avut la dispoziție au fost destul de intense, iar fluxul de informații acumulate m-au ajutat să-mi reorganizez ideile și să vin cu ceva nou la proiectele deja în lucru.
Entuziasmul în urma acestei călătorii a fost atât de puternic încât am simțit nevoia să mă împart cu voi :)!
Ce am vizitat?
Prima oprire a fost la Showroom-ul Gessi din Milano. Atât showroom-ul, cât și produsele expuse sunt senzaționale și asta pentru că idea și conceptul din spate sunt : să-i ofere omului o experiență unică, de neuitat chiar la el acasă.
Dacă nu știți ce fac și care este povestea lor, hai să vă fac un mic rezumat: Compania a fost fondată ân 1992 de Umberto Gessi ca un mic atelier care producea obiecte sanitare, baterii și mobilier de baie, dar care aveau ca scop să ajungă un brand de top cunoscut prin toată lumea. Astăzi acest brand chiar a devenit sinonim cu designul superior și ultimele tehnologii. Compania se mândrește cu un nivel ridicat de tehnologie, un impact scăzut asupra mediului și un grad înalt de responsabilitate etică în raport cu lucrătorii săi, toate menținând în același timp cele mai înalte standarde de calitate a produselor.
Am trecut puțin prin fața Domului, dar cu scopul de a lua prânzul la unul din renumitele restaurante – Ristorante Pizzeria Di Gennaro. După amiaza a continuat cu drumul către Modena ca să-i vizităm pe cei de la Laminam.
Laminam este o companie renumită prin inovația în industria plăcilor ceramice. De ce? Pentru că ei au fost primii care au lansat pe piață plăcile ceramice de grosime redusă (3 sau 5mm) și dimensiuni gigantice, de 1000×3000 mm și chiar mai mari 1620x3240mm, cu grosime de 12mm. Datorită lor mulți designeri și arhitecți acum pot crea noi concepte de suprafețe ce adaugă valoare clădirilor, dar și interioarelor acestora.
Ziua următoare a continuat cu vizita Showroom-ului Gruppo Romani – Serenissima / Cir / Cerasarda, o companie cu o istorie frumoasă care a luat naștere în 1968 și care și în prezent este condusă de fondatori și transmisă următoarelor generații din tată în fiu. Serenissima produce gresie porțelanată ce respectă tendințele internaționale și gusturile unui public dinamic, dar care prețuiește calitatea și unicitatea.
Tot azi am fost să vedem showroom-urile grupului Cooperativa Ceramica d’Imola cu cele 3 brand-uri: Imola, La Faenza, Leonardo. Producătorul de plăci ceramice cu o istorie de aproape 150 de ani în Italia, recunoscut și pe plan internațional, o îmbinare perfectă între tradiție și inovație și nu în ultimul rând se mândrește cu un veritabil atelier artizanal de producție obiecte ceramice.
Pentru a citi continuarea acestui articol dați click pe: Cum a evoluat tehnologia, iar imposibilul a ajuns sa fie posibil! Partea 2