Când vorbim despre designul de birou, în mintea noastră vine imaginea unor amenajări în linii stricte și drepte, forme laconice, un decor minimal și foarte rezervat din punct de vedere cromatic – pe scurt, un spațiu care subliniază statutul și masculinitatea. Atunci vine întrebarea: cum ar trebui să arate biroul unei femei de afaceri de succes?
Biroul femeii-manager sau antreprenor reflectă imaginea companiei, de aceea, trebuie amenajat în așa fel cum ați vrea să fie văzut de vizitatori. Prima impresie contează și astfel, clientul care va păși pragul biroului dumneavoastră trebuie să-l asocieze cu statutul și succesul pe care îl aveți. Și aici nu ne referim la bugetul alocat amenajării, cât ordinea și bunul gust.
Viitorul design este într-o strânsă legatură cu caracterul și personalitatea voastră. Doar așa veți putea alege corect stilul amenajării și decorul potrivit, care se va reflecta în ambianța creată. Cu toate acestea, nu este necesar să transformați biroul într-un muzeu de obiecte personale sau să decorați spațiul doar pentru a-i reda „caracterul”. În general, biroul trebuie să fie original, dar în același timp trebuie să transmită stabilitate și încredere.
Mai jos v-am pregătit câteva reguli importante care o să vă ajute să vă amenajați un spațiu de lucru confortabil, funcțional și productiv:
- Folosiți materiale naturale. În biroul unei business lady nu ar trebui să existe loc pentru materiale foarte ieftine. Dacă nu vă permiteți un mobilier din lemn masiv, cel puțin puteți opta pentru unul cu furnir natural sau un MDF de calitate bună. Dacă vorbim de mobilier tapițat, atunci indicat ar fi să optați pentru piele naturală (poate chiar și o imitație, dar de o calitate superioară) sau material textil;
- Alegeți cu grijă toate detaliile. Puneți-vă în locul vizitatorului și observați decorul care vă înconjoară. De exemplu, nu toți vor percepe pozitiv expunerea de obiecte religioase, icoane sau statuete din alte tradiții;
- Creați un design fără a compromite funcționalitatea. Un birou de succes este acela unde toate lucrurile sunt bine organizate și astfel permit să vă concentrați mai bine. Dacă obiectele necesare muncii nu sunt la îndemână și trebuie să pierdeți timp de fiecare dată ca să vă plimbați prin birou, atunci niciun design perfect din punct de vedere estetic nu se va ridica la nivelul așteptărilor dumneavoastră.
Care este stilul de amenajare potrivit biroul vostru?
Alegând stilul de interior al biroului, în primul rând trebuie să țineți cont de politica companiei la care lucrați sau pe care o detineți. Să zicem, în cazul unei companii de asigurări, puteți opta atât pentru stilul clasic, vintage sau chiar High-Tech. Dar, dacă firma este specializata în IT sau programare, cu siguranță stilul baroc nu are ce căuta aici. Același lucru se întâmplă și în cazul kitch-ului pentru un birou de avocatură.
Astfel, putem remarca faptul că nu toate tendințele stilistice sunt aplicate în domeniul afacerilor. De exemplu, stilul feminin precum, Provence sau Shabby-Chic nu se potrivesc unei companii mari și conservatoare. Însă stilurile Loft sau Country pot fi aplicate în amenajare dacă sunteți o persoană creativă, iar afacerea personală este din domeniul artistic.
Și dacă vă gândiți cum puteți aduce o notă feminină unui birou sumbru, fără a ieși din tiparul stilului de afaceri, citiți în continuare articolul:
Să luăm de la început cel mai dificil exemplu – biroul în stil High-Tech – este un stil destul de rece, rezervat, care îndeplinește cerințele unei imagini de afaceri. Acest stil, de obicei este preferat de bărbați, iar pentru a adăuga o notă feminină este de ajuns să folosiți forme rotunjite (mobilier cu colțuri rotunjite sau forme curbe/ovale, elemente elegante de interior) și culori vii pentru a atenua atmosfera masculină.
În cazul altor stiluri stricte puteți să experimentați astfel: apelați la tablouri pictate, vaze cu flori sau obiecte de design. Să nu vă fie frică de accente de culori și contraste – bărbații evită acest truc, însă femeile pot transforma spațiul de muncă pe placul lor, mai colorat și primitor.
Cele mai populare stiluri de birou pentru femeile de afaceri:
Stilul clasic/elegant
Acest stil cu siguranță va rămâne „la modă” încă mulți ani. De aceea, amenajările realizate în acest stil vor fi mereu actuale, populare și se potrivește unei femei puternice, elegante și care are încredere în ea.
Stilul modern/high-tech/loft
Modernul implică introducerea inovațiilor și tehnologiilor moderne. Acest stil nu tolerează aglomerația. Constă în simplitatea formelor, linii geometrice clare, lipsa totală de decor și o mare cantitate de lumină. Stilul modern/high-tech/loft se potrivește unei femei active, urbane, poate puțin avangardiste.
Stilul glamour
Glamour tradus din engleză înseamnă „lux și farmec”. Acest stil, prin prezența sa arată că spațiul respectiv aparține unei persoane cu un statut social înalt. Mobilierul folosit este unul de cea mai înaltă calitate. Stilul în general reflectă inovația și susține tendințele moderne. Astfel, stilul glamour se potrivește unei persoane căreia îi place să fie în centrul atenției și care știe ce vrea.
Stilul Provence/romantic
Acest stil te cucerește prin șarmul mobilierului vechi, o atmosferă primitoare și cu paleta romantică de culori deschise pastelate. Stilul Provance/romantic se potrivește unei persoane sensibile, dar în același timp senzuale.
Stilul vintage/retro
Stilul Retro este format dintr-un decor rafinat, în care există linii drepte și ondulate, forme originale și desigur efectul patinat pe obiectele de mobilier. Caracteristica de bază care face diferența față de alte stiluri este combinația perfectă între vechi și nou. Stilul vintage/retro se potrivește unei persoane creative, iubitoare de artă și frumos.
Cum compartimentăm spațiul?
Biroul unei femei-manager trebuie compartimentat în câteva zone obligatorii pentru a asigura o funcționalitate corectă. În primul rând, zona de lucru: cu biroul și scaunul ergonomic. Tot aici trebuie să existe și o mică zonă de întâlniri și una de odihnă sau relaxare. Zona de întâlniri reprezintă o masă comodă cu 4-5 scaune – indicat ar fi să aveți o masă de formă rotundă sau ovală (clientul se va simți mai confortabil când este așezat la o masă rotundă – pentru senzația de a fi la același nivel cu dumneavoastră), o canapea mică sau două fotolii comode pentru a vă putea relaxa, chiar și într-o conversație mai puțin formală.
Cum alegem gama cromatică?
Pentru a alege corect gama cromatică trebuie să luați în calcul câteva aspecte: lumina naturală, dimensiunile spațiului, etajul la care se află biroul și priveliștea de la fereastră.
Lumina naturală joacă un rol important în procesul de munca și creație, de aceea biroul așezat lângă o sursă de lumină naturală, pe tot parcursul zilei va crea o productivitate mai mare, față de un birou umbrit și fără soare. Însă nu întotdeauna orientarea și poziționarea biroului este una prielnică, iar atunci rămâne să găsim soluții.
Birourile de la etajele inferioare sunt mai puțin luminate natural, de aceea puteți apela la culori, nuanțe deschise și pastelate de bejuri sau galben. Folosiți mult alb, dar în nuanță caldă. Aceeași gamă cromatică se potrivește birourilor mici, deoarece mărește vizual spațiul.
Dacă spațiul birourilor este un open-space, atunci acesta poate fi compartimentat prin mobilier, pereți mobilier, jardiniere sau lămpi. Birourile deschise au avantajul de a folosi accente de culoare. Chiar dacă fundalul de bază este indicat să fie neutru, puteți folosi cu încredere culori vesele și vii ca accente pentru mobilier, pereți sau pardoseală. Astfel, veți transforma spațiul din unul monoton în unul primitor și confortabil.
Cum alegeți mobilierul potrivit?
Femeile, de obicei preferă mobilierul deschis la culoare. Lemnul natural de culoare deschisă reprezintă soluția ideală în acest caz. Dacă sunteți adepta stilului modern și High-Tech, atunci puteți alege mobilier din sticlă sau MDF vopsit lucios. Elementele obligatorii în amenajarea biroului sunt rafturile, care și acestea trebuiesc potrivite armonios cu restul elementelor decorative. Cerințele principale în alegerea acestui tip de mobilier – calitate și functionalitate.
Ca o concluzie generală, să țineți cont de faptul că biroul trebuie să reflecte starea și statul vostru. De aceea, sfatul meu este să acordați o mare atenție la designul acestuia. Fiecare manager, conducător sau persoană de succes are o personalitate ce reflectă propriul stil, puterea de convingere și asta se poate observa după comportament, oamenii care îl înconjoară și nu în ultimul rând, mediul în care își petrece timpul, mai ales cel profesional.
Din păcate, de cele mai multe ori, oamenii de afaceri nu acordă prea mare atenție și nici timp pentru a amenaja propriul birou. În acest caz, puteți apela la sfaturile unui designer specializat, care vă poate ajuta și îndruma în a vă crea locul perfect și cel care va influența pozitiv starea voastră de spirit și a viitorilor clienți.