Cine este Diana Mihăilă și cum a ajuns primul specialist în soluții de organizare?

by

Dacă până acum am tot venit cu idei și soluții pentru optimizarea spațiului, încă nu am atins subiectul organizării. Dar înainte de a intra mai detaliat în subiect, aș vrea să o prezint pe Diana Mihăilă care a ajuns să schimbe viața oamenilor la propriu, aplicând anumite tehnici și metode în așa fel ca viața noastră să devină mult mai practică și clar – organizată.

Am păstrat articolul sub forma inteviului, pentru că Diana, mi-a răspuns atât de frumos și concis la întrebări că am decis să păstrez textul în forma sa originală. Abia aștept să aflați povestea ei 🙂

Ce te-a inspirat să pornești un blog specializat pe soluții de organizare?

De profesie sunt jurnalist. Continuu să îmi antrenez scrisul de aproape 20 de ani. Blogul a fost primul meu pas către antreprenoriat când am decis să experimentez viața din afara unei redacții. Cu el și prin el am învățat foarte multe lucruri despre crearea de conținut independent și despre ideea de business clădit de la zero.

Pe vremea când lucram în televiziune m-am specializat pe zona de casă, grădină și proprietăți. Am crescut editorial în perioada boom-ului imobiliar și m-am reinventat în timpul crizei financiare. Am înțeles atunci că volatilitatea antreprenorială poate fi ancorată printr-un content ce reprezintă natura și pasiunile autorului. Ca om de media ești antrenat să găsești informația și, după ce o verifici, să o ierarhizezi pentru a fi pe înțelesul unui număr cât mai mare de oameni. Practic, poți scrie despre orice! Și eu am trecut prin etapa aceasta în anii de formare. Ca și creator independent de conținut îți trebuie un fir director și poate alte câteva secundare. Dar atât!

Pasiunea mea pentru organizarea crește încă din adolescență. Nu puteam să învăț dacă în cameră lucrurile nu erau puse în ordine, iar pe birou nu era creat un sistem care să mă ajute în procesul de aprofundare. Sortarea, împachetarea și depozitarea hainelor era un hobby pentru mine și îl practicam constant pentru a-mi face dulapul să arate cât mai bine și să fie cât mai funcțional.

În anii petrecuți în presă n-am ocolit subiectul. Din contră, am descoperit teorii și tehnici noi, deschizători de drumuri, precum Julie Morgenstern sau Peter Walsh sau creatori de imperii, precum Martha Stewart. Pasiunea pentru subiect și antrenamentul de a căuta constant informații mi-au ”scos” în față opțiunea specializării ca professional organizer. Era 2017. De atunci blogul a intrat evident pe acest făgaș, cele mai multe texte fiind despre organizare pe plan personal, rezidențial și profesional.

Care a fost parcursul tău profesional și cu ce te-ai confruntat, mai ales pe piața românească, unde încă suntem în proces de educație? Care a fost feedback-ul oamenilor?

Pentru mine lucrurile au continuat firesc, făcând ceea ce știam și îmi plăcea să fac: să creez conținut. Așa că odată cu obținerea primei certificări am început să scriu mult mai structurat despre asta. Pentru că mintea mi s-a reconfigurat din momentul în care am înțeles și cum funcționează un business de organizare.

Înainte de toate, eu sunt școlită în sistem nord-american, cel mai vast din industria aceasta. Iar modelele expuse în nenumărate de ore de training m-au învățat să redactez articole mai bune și să încep proiecte noi, mult mai complexe. Cel mai important este evenimentul-spectacol #MareaOrganizare, ce a permis câtorva sute de oameni deja să ia parte la demonstrații practice și să afle metode variate de punere și păstrare în ordine a obiectelor și spațiilor. Iar în online, grupul cu idei de organizare, ce se apropie de 7000 de membri la momentul la care povestim, a stabilit un nou standard în domeniu, fiind prima comunitate de profil din România recunoscută de Facebook în cadrul programului său de leadership.

De când faci asta?

Prima certificare am obținut-o în 2017. Apoi au urmat specializările în metoda japoneză KonMari și în filosofii precum Hygge, Feng Shui sau Ikigai. Din vara lui 2019 sunt cel dintâi Master Professional Organizer din țara noastră, cu o metodă proprie de organizare validată de International Association of Professional Organizers.

Cui te adresezi?

Organizarea este o aptitudine de viață, ce poate fi deprinsă de absolut oricine, la aproape orice vârstă. Cum? Prin cunoașterea metodelor și adaptarea celor potrivite la propriul stil de viață. Asta ofer eu oamenilor: informații, idei, soluții. Și mai pe scurt: conținut online și offline.

Care sunt cele mai importante proiecte pe care le-ai realizat și care sunt planurile de viitor?

Aminteam mai devreme de #MareaOrganizare, un eveniment bianual ce revine și în 2020 cu o ediție de primăvară și cu una de toamnă. De fiecare dată va fi o tematică nouă și un mod de punere în scenă diferit. La fel și programul gratuit de o lună de zile de organizare a întregii locuințe. Peste 8.000 de persoane l-au parcurs într-un singur an. Și această inițiativă va continua pe grup.

Știu că ești specializată în metodele altor culturi. Sunt curioasă să aflu din punctul tău de vedere: ce îi face pe oameni fericiți? Și mai ales ce îi face pe români fericiți?

Se spune că fericirea stă în gesturi mărunte. Sau că ea trebuie cultivată. Ori că vine din interior. Toate aceste abordări și interpretări se regăsesc în filosofii diverse ale lumii, ca un laitmotiv. Grupul cu idei de organizare este barometrul meu. Iar acolo foarte mulți oameni scriu despre fericirea pe care le-o dă o casă pusă în ordine cu sens. Și o viață mai bine planificată, ce îți dă răgaz pentru simplitate, liniște și frumos.

Eu am studiat puțin filozofia Hygge și Feng shui, dar sunt curioasă cum ai reușit să aplici tehnica și la noi în țară, luând în calcul că suntem cu totul diferiți?

Pentru nordici, Hygge înseamnă familie, tradiție, amintiri, o cană de ciocolată caldă băută în fața unui șemineu. Pentru asiatici, Feng Shui reprezintă legătura dintre om și spațiu și încercarea de a-i pune în acord pentru o viață cât mai bună. Dacă ne uităm doar la aceste două paradigme înțelegem că totul în jur funcționează mai ușor dacă înțelegem scopul lucrurilor și funcționalitatea lor. Elementele preluate din cele două filosofii le-am folosit pentru a crea metode de organizare noi, care să răspundă nevoilor unui număr cât mai mare de persoane, fără a necesita sisteme speciale sau bugete importante pentru a fi transpuse în realitate.

Ce ne recomanzi să facem pentru a avea o viață fericită?

Fericirea are forme diferite pentru fiecare dintre noi. Pentru mine, ea continuă să se transforme și să se șlefuiască odată cu timpul și cu experiențele adunate. Dacă la 20 de ani doream să cuprind lumea și să o cuceresc, la 30+ vreau să înțeleg cât mai mult din ceea ce cu adevărat am cuprins.

Descoperă mai multe despre Diana pe blogul: www.dianamihaila.ro

Nu sunt comentarii încă.

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *