
De ce este atât de importantă relația dintre beneficiar și designer, designer și furnizor, dar și furnizor cu beneficiarul?
Haideți să le dezbatem separat, ca la final să vedeți care va fi și contribuția voastră în acest cerc.
Relația beneficiar și designer
Dacă ați decis să lucrați cu un designer, atunci în primul rând trebuie să-l alegeți după feeling, contează foarte mult să vă înțelegeți încă de la bun început. Iar ca această relație să fie una pozitivă, atât designerul, cât și clientul (adică voi) trebuie să aveți o comunicare transparentă. Vă recomand să puneți cât mai multe întrebări, dar în același timp să și răspundeți atunci când este cazul. Răspunsul „nu știu” nu vă ajută în nici un caz, doar o să vă piedeți timpul vostru și a designerului, neajungând la nici o concluzie.
Spuneți clar la ce vă așteptați de la un designer și cu ce doriți să vă ajute!
Relația designer și furnizor
Dacă, voi ca și beneficiar, ați hotărât să mergeți pe mâna designerului și să-i lăsați toată responsabilitatea de a coordona proiectul, atunci acest aspect nu ar trebuie să vă privească. L-ați plătit, atunci acesta este obligat să răspundă de proiect.
Dar, este bine să știți și voi ce presupune conexiunea aceasta dintre un designer și furnizori. Ideal ar fi ca această relație să fie una strânsă încă de la începutul proiectului. Când designerul începe documentarea și conceptul, el deja trebuie să știe la cine să ceară prețuri pentru produsele care vor exista în viitorul proiect. Când este nevoie de informații și detalii tehnice, furnizorul să vină în ajutor cu aceste date, dar și soluții atunci când un spațiu este mai dificil sau anumite materiale necesită o tratare mai specială. Iar la finalul proiectului, în etapa de ofertare, designerul trebuie să predea furnizorului toate schițele, cantitățile, cotele necesare pentru a primi o cotație reală.
Un designer bun, mereu va ține la curent pe furnizor despre evoluția proiectului, despre modificări, despre eventualele probleme etc, în schimb furnizorii apreciați sunt cei care mereu vor găsi idei, rezolvări și vor fi receptivi atât la cerința designerului, dar și a beneficiarului.
În cazul în care faceți proiectul pe cont propriu, atunci va fi nevoie să colaborați personal cu furnizorii.
Relația furnizor și beneficiar
Orice legătură este constructivă, atunci când ambele părți vor fi implicați 100%. Însă nu întotdeauna se întâmplă asta, și atunci ce să faceți? Dacă problema este din partea furnizorului (cu siguranță mereu va fi din partea furnizorului, așa cum majoritatea beneficiarilor nu-și asumă și greșelile lor), atunci vă dau un sfat: toate detaliile importante să fie trecute în mail. Chiar recent am avut iarăși un caz în care clienta a cerut inițial niște siteme pentru mobilier, după care renunșase din cazua bugetului, ca la montaj să se fie indignată din cauza sistemelor lipsă, cand ea era sigură că acestea trebuiau să existe în ofertă. Rezolvarea s-a găsit în conversația din mailuri, de acum 2 luni.
Concluzia: tot ce ține de detalii tehnice și cerințele voastre este bine să le discutați, dar la final să le trimiteți și pe mail. NU știi niciodata când apare vre-o problemă.
Recomandarea nr.2: Faceți contract cu fiecare furnizor și fiți atenți la termenii trecuți în acest act, inclusiv garanția (ce presupune aceasta), și oferta pe care ați discuta-o încă de la început (ca să nu apară alte costuri, gen transport sau montaj).
