Adevărul despre cumpărăturile online pentru amenajarea casei

by

De shoppingul online, în ceea ce privește achiziționarea de haine și încălțăminte nu ne mai este teamă, dar când vine vorba de achiziționarea mobilei din online, noi românii, suntem destul de sceptici. Motivul pentru care am zis să scriu acest articol este să vă dezvălui cum stau lucrurile în realitate și să nu intrăm în capcana unor mituri greșite.

Termenul de livrare foarte lung

Desigur, dacă comandați obiecte de pe un alt continent și pe lângă asta le și personalizați (cu anumite accesorii, textile, etc.), atunci nici nu este cazul să așteptați livrarea imediat a doua zi. Dar, credeți-mă, întârzierea procesului de livrare nu este în interesul magazinului. În medie, pentru tot ce este pe stoc, termenul de livrare este în jur de 5-10 zile lucrătoare, iar pentru produse personalizate în jur de 3-5 săptămâni. Oare este prea mult pentru a refuza achiziția dorită?

Supraplată pentru bunurile de pe site-ul online

Nu-mi este clar de unde a venit mitul că prețurile din magazinele online sunt mult mai mari decât în ​​magazinele fizice? Totuși dacă analizăm logic, nu are cum să fie așa. Proprietarii magazinelor virtuale nu plătesc chiria spațiului (sau poate a mai multor spații) pentru a expune produsele, în plus mai sunt și salariile vânzătorilor, curățenie, calculator și tot ce ține de consumabile etc. – acest lucru trebuie să vă sugereze că prețurile, dimpotrivă, ar trebui să fie mai mici. În plus, pentru a compara prețurile online nu trebuie să mergeți în toate magazinele specializate din oraș și să pierdeți timpul vostru. Foarte ușor puteți compara prețurile căutând același produs pe mai multe site-uri. Există chiar site-uri dedicate care compară prețurile, cum ar fi price.ro sau comapri.ro și care vă dau cel mai bun preț.

Așteptarea vs realitatea

Frica oricărui cumpărător este dacă în realitate produsul va arăta la fel de bine ca în poze de pe site. Dar puțini dintre noi știu că putem solicita informații și poze suplimentare a produsului respectiv.

Pe lângă asta, unele site-uri ne oferă și poze cu ambientul unde produsul respectiv poate fi integrat. Cel puțin în cazul acesta vă puteți da seama de volumetria produsului față de mediul înconjurător sau sugestie de stil, culori etc.

Totuși vă recomand să nu cumpărați produsul până nu ați aflat toate informațiile de la un consultant, mai ales dacă produsul respectiv are un cost mai ridicat.

Recunosc că unele piese de mobilier sau accesorii sunt greu de ales online, din cauza că nu puteți vedea în realitate finisajele. Să știți că unele magazine online de la noi, au găsit soluția de a deține mostre la birouri (nu showroom-uri), iar noi, ca potențiali clienți avem dreptul să le vedem (iar aici mă refer la piese mai mari de mobilier sau care au și costuri mai mari). Cum se face asta? La sediul furnizorului sau printr-un agent zonal care are drept responsabilitate să meargă la clienți să prezinte produsele.

Despre returnare

În general, orice magazin online conține și secțiunea de „Retur” sau „Politica de returnare”. Acolo, puteți găsi condițiile pentru returnarea produselor achiziționate al magazinului respectiv. În cazul în care chiar și după citirea acestor informații încă nu v-ați clarificat anumite incertitudini, puteți accesa platforma dedicată protecției consumatorului ca să aflați care sunt legile în vigoare.  În prezent, dacă ați cumpărat un produs sau un serviciu online fără a merge la magazin (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor), aveți dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 de zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare, dar excepție fac bunurile care au fost rupte, precum și la mărfurile realizate la comandă. De asemenea, va fi dificil să returnați mobilierul pe care l-ați montat deja (chiar și parțial) sau orice produs fără ambalaj (acesta trebuie păstrat). În rest, dacă aveți o confirmare de plată (factură și bon), nu ar trebui să existe probleme cu returnarea.

Pro sau contra

Aici depinde de fiecare. Ideal ar fi să primiți o recomandare cu un site anume, care pe lângă produsele de calitate să aiba și serviciul de livrare bine pus la punct. În schimb, dacă v-a plăcut un produs anume și nu-l găsiți pe nicaieri în altă parte, atunci căutați cât mai mult în online despre acesta și despre cel care îl comercializează. Totodată citiți și câteva recenzii despre produs pe Social Media, Google, recenzii în dreptul comentariilor etc.

Eu, ca o persoană care inevitabil recomandă clienților acest serviciu de a cumpăra produse online, atunci când încep implementarea unui nou proiect, sunt pro pentru magazinele online. În timp, mi-am creat deja o bază de date a furnizorilor de încredere, cu care lucrez și în care pot mă pot baza. Însă, și în acest caz, uneori pot apărea erori la mijloc, poate din cauza clientului, poate chiar din cauza mea sau a furnizorului. Motive sunt multe, însă și noi în calitate de clienți trebuie să avem suficientă răbdare ca să rezolvăm orice problemă într-un mod calm și respectuos.

Acum rămâne la latitudinea voastră să testați și magazinele online de Home & Deco. Spor la cumpărături!

Articol apărut în revista Forbes Life nr.71.

Nu sunt comentarii încă.

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *