De ce designerii pun cost pe mp?

by

Cum se face oferta de preț pentru un proiect de design interior

Am tot zis să explic și acest aspect: de ce oferta de preț pentru partea de design interior se calculează pe metru pătrat (mp)? pentru ca voi, clienții actuli sau viitori să știți la ce să vă așteptați.

În primul rând haideți să clasificăm categoriile de proiecte (vorbim strict de cele de interior, pentru că arhitecții au baremul lor de cotație, dar și acesta se bazează pe suprafață). Avem 6 categorii mari:

  1. proiecte rezidențiale (tot ce presupune locuința privată: casă, apartament, studio, vilă etc);
  2. proiecte HoReCa (spații ospitaliere: hoteluri, pensiuni, apartamnete și case în regim hotelier etc.), dar și restautante, baruri, locații fast food, cafenele, săli de evenimente;
  3. proiecte de healthcare sau să îi spunem categoria: Sănătate și Frumusețe, care include: spitale, clinici de estetică sau stomatologice, saloane de frumusețe, spa-uri etc;
  4. office, cu tot ce înseamnă birouri sau spații de lucru;
  5. spații comerciale – magazine de orice tip, complexe comerciale (mall-uri) etc;
  6. educație și divertisment, care cuprinde: școli, after-school, centre de educație, universități, locuri de joacă, etc.

Indiferent de categoria din care face parte proiectul vostru, designerul va cere în primul rând planul spațiul pentru a calcula suprafața și a identifica compartimentarea acestuia.

Însă dacă spațiul este destul de mic, prețul va fi influențat mai mult de partea de concept decât de suprafață. Vă dau un exemplu concret: designerul va fi nevoit să muncească la fel de mult pentru un magazin de 40 mp (open-space) sau unul de doar 12 mp (fiecare locație cu avantajele și dezavantajele sale), și asta din cauza că cel mai mult din timp îi va ocupa găsirea acelei idei geniale ca prin designul creat să atragă clienții și trecătorii să intre la voi.

Dar dacă suprafața spațiului vostru, să zicem că este mai mare de 30-40mp, atunci acesta va influența prețul final al proiectării.

Poate pentru unii dintre voi prețul primit o să vă pară mare, dar deja am scris un articol foarte bun în care am expicat: Ce face un designer și cât costă serviciul acestuia? Puteți să-l citiți sau să-l recitiți (după caz) și să vă convingeți că în acel preț pe lângă toate serviciile pe care le oferă intră și toată partea administrativă pe care trebuie să o plătească, ca orice altă firmă: taxe, salarii, consumabile, chirie etc. Iar dacă vorbim de o singură persoană (un designer freelancer) acesta nu poate duce mai mult de 2-3 proiecte în paralel. Adică ar putea dar nu calitativ (asta o spun și din propria experiență, mai bine mai puține dar să fie dedicate în totalitate, în așa fel ca eu, dar în primul rând clientul să fie mulțumit și astfel să primesc încă o recomandare).

V-am pregatit și câteva răspunsuri la următoarele întrebări:

De ce prețurile variază de la un proiect la altul? De ce prețurile variază de la un designer la altul? și  De ce prețurile se pun în Euro?

Nu sunt comentarii încă.

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *